Tuesday, January 25, 2011

Lupa Nak Letak Resepi Choc. Ganache

Selamat tengahari...

Entri ni pasal topping kek coklat kukus yang saya buat hari tu..lupa nak selit sekali..so bila kawan saya tayer...so saya masukkan kat sini lah cara nak buat..ni pun amik resepi dari hana's family gak cuma saya modified skit mengikut citarasa saya dengan mnggunakan chocolate chips..hehehe..memang sedap sebenarnya..lebihan dr saya guna kat kek saya makan lak dgn biskut kraker...memang sedap...hahhah..siap suami ckp tu nak gemukkan badan yang sedia tembam...hahhahah!!!!!!!!

Untuk kawan saya Puan Ila yang nak resepi Choc. Ganache ni, sila tgk kat sini yer....

CHOC. GANACHE


  -  50g serbuk koko (tapi saya kurangkan sikit 10 g & tetapi campurkan dengan coklat masakan- 
   saya guna chocolate chips brands Hershey's-semi sweet puyer)
- 50g Butter (yg ni pun saya kurangkan sedkit kira2 dalam 10-15g)
- 1 cawan susu pekat


CARA-CARA PENYEDIAANNYA


 Campurkan kesemuanya bahan2 tersebut dan gunakan kaedah double-boiler dan kacau sehingga semuanya sebati sebelum anda mencurahkan ke atas kek anda....









No comments:

Post a Comment